vrijdag 23 mei 2014

Recept Feta gebakken uit de oven, of BBQ


Ik ben al jaren lid van Smulweb, alleen ook daar de laatste paar jaar niet actief bezig geweest.
De laatste tijd heb ik daar ook weer wat recepten geplaatst, helaas is Smulweb overgenomen door een ander media- bedrijf, en staat de site tegenwoordig strak van de bugs, waar weinig tot niks aan gedaan wordt  :-(
Dat is dan ook 1 van de redenen dat ik "mijn" recepten op mijn blog overplaats, en daarom soms dan ook meerdere per week :-)

Ik heb het al eerder gezegd, We Loveeee Grieks eten !!!
Onderstaand recept heb ik van Marco gekregen.
Marco komt oorspronkelijk uit Engeland, maar werkt al jaren bij Island Lipsi, Nikis place in Rhodos.



Mocht je ooit naar Rhodos gaan, dan is dit restaurant in de oude stad meer dan de moeite waard.
Ze hebben de allerlekkerste Pita's die ik ooit gegeten heb,  eigenlijk heb ik er nog nooit "slecht" gegeten.....

Ikzelf kom al bijna 17 jaar in Rhodos, en afgelopen september ben ik er met mijn vriend geweest, hij was er voor het eerst.
Als we bij Island Lipsi aten, was ons favo voorgerecht Feta uit de oven.




Hier dus het recept voor vier personen;

Ingredienten

- 4 plakken Feta
- 2 tomaten
- 1 rode ui
- 2 knoflookteentjes
- platte Peterselie
- peper/ zout/ oregano
- olijfolie
- aluminiumfolie

Bereiding

-Verwarm de oven voor op 200 graden

 

- Neem vier stukken aluminiumfolie, glimmende kant boven, zo groot dat er een plak Feta oppast en het dichtgevouwen kan
  worden.
- Maak een soort van kano van de aluminiumfolie, en doe er een flinke scheut olijfolie in.
-  Leg er een plak Feta op.
-  Snijd de tomaten in plakjes en verdeel deze over de Feta.
-  Snijd de rode ui in halve ringen, en verdeel ook over de Feta.
-  Snijd de knoflook heel klein en verdeel ook over de Feta.
-  Bestrooi de Feta met peper/ zout en oregano.
-  Stooi er wat fijngesnipperde Peterselie over en een paar druppels olijfolie.
-  Vouw de aluminiumfolie dicht tot pakketjes en plaats ze in een ovenschaal voor ongeveer
   
25 minuten in de oven.
Maarrrr, 20 minuutjes op de BBQ lukt ook ;-)

    Kali orexi !!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten